Operation


Idag är det äntligen dags för operation. Implantaten ska bytas ut och slangar och dosor under huden som använts till att expandera de implantaten jag har idag ska plockas bort. Förhoppningsvis går det även att 'bygga' en ny bröstvårta på vänster bröst också, så jag slipper göra det under endast lokalbedövning längre fram. Det gör de genom att nypa ihop lite hud till en knopp. Sedan får man tatuera i efterhand. De resultaten jag sett på andras rekonstruerade bröstvårtor är väldigt naturliga och verklighetstrogna, så jag ser fram emot att få det gjort.
Klockan tio ska jag vara på avdelningen idag i alla fall, och operationen startar väl ca 11. Åker hem under eftermiddagen/kvällen, känns SÅ skönt att slippa stanna kvar på sjukhuset.
Nu blir det en sista skrubb med Descutan, sedan sätta sig i taxin mot Karolinska. 

4 kommentarer
Mia Roth

Hoppas allt gått bra! ❤️

Anonym

♥ tänker på dig

Åsa

Hej! Har nyligen hittat din blogg (via ditt Instagram-konto) och har läst ikapp allt. Vilket otroligt jobbigt år du haft, men så långt du kommit på väg mot att bli frisk! Så starkt av dig. Jag har just fått veta att en nära vän till mig fått bröstcancer, och jag har försökt läsa på lite om det (det var så jag hittade hit). Önskar dig lycka till med allt och hoppas att operationen gått bra! Kram från mig!

Erika

Hittade nyss din blogg och har säkert suttit och läst den i två timmar nu. är helt fascinerad över vilken jävla kämpe du är, En riktig förebild :-) Och måste bara skriva detta, även om det är cheasy och du säkert hör det hela tiden av dina vänner och nära, du är sjukt snygg!!