En bra dag


Har haft en riktigt skön tisdag på många sätt. Första dagen på länge utan smärta och yrsel. Trött, absolut, men inte som det varit hittills efter förra cellgiftskuren.

Började dagen med en ansiktsbehandling på min vän Evas hudvårdsklinik på Mariatorget. Så himla skönt att bli ompysslad för en stund. En riktig fuktboost för min numera rätt torra hy. Är annars rätt bortskämd med vit snövitshy, men med cellgifterna torkar jag ut, trots att jag sköter mina hudvårdsrutiner med alla mina dyra krämer, rengöringar och fuktsprayer. Eftersom jag inte kan få en vanlig peeling för tillfället, då min hy är superkänslig just nu, så fick jag en mild peeling baserad på rismjöl. Allt för att inte irritera huden mer. Sedan fick jag ligga under ånga en stund, innan jag fick en helt fantastiskt skön alg-mask. Vilken fuktbomb! Så oerhört skön.. Vi avslutade med serum och ansiktskräm innan jag sminkade mig lite lätt med mineralsmink. Tyvärr kunde jag varken få portömning eller massage just nu, men det kommer jag unna mig när alla kurer är klara, den saken är säker!

Efter ansiktsbehandlingen gick jag vidare till Beyond Retro vid Zinkensdamm. Söp in höstsolen och den friska luften från Hornsgatan ;) Hade ett mål med promenaden, att hitta två turbaner att ha på huvudet i höst. Är för kallt utan något alls just nu, och för varmt med en vanlig mössa eller keps, så behövde en mellanvariant som inte är för tjock men håller kyliga vindar undan. Hittade två superfina, en rosa och en svart. Bilder kommer!
När jag shoppat klart begav jag mig hemåt för att vila en stund, innan jag pysslade klart sängmobilen till spjälsängen. Har vilat sedan dess, och myst i soffan med Milton. 
Nu är det snart dags för kvälls-sprutan, sedan tänker jag lägga mig. Imorgon blir det en lång dag, med blodprover och annat. Så måste få en ordentlig natts sömn. 

4 kommentarer
Si

Jag har en fantastisk oanvänd marinblå turban. Synd att den bara får hänga i sin låda oanvänd. Får jag skicka den till dig? Den är inte fodrad! Maila mig isf (du bör se min mail även om den inte publiceras? I annat fall skriv din emailadress så mailar jag dig!!

Svar: Men oj! Vad snäll du är! Mailar dig!
Jeanine

Helena N

Vad glad jag blir o höra att du haft en skön dag <3
Och vad skönt med en ansiktsboost.
Hoppas dagen går bra trots prover mm.
Massa kramar
/Helena N

Svar: Tack! :) Kram
Jeanine

Anonym

Lycka till idag!

Svar: Tack!
Jeanine

Mickis

Herregud. Jag har läst bara en bråkdel av dina inlägg, men jag blir så rörd - och upprörd.
Jag tycker att Du är helt fantastisk som orkar, som bär ett barn trots din sjukdom och det är så jävla orättvist att cancern drabbat dig!
Och ändå, så otroligt vacker du är!
Ta hand om Er 💜