Veckans utmaning - Rygg

 
Jag har en hel del problem med rygg, nacke och axlar, och eftersom mitt jobb är ganska fysiskt krävande är dessa områden högsta prioritet. Inte minst för att jag också börjat få en hel del migrän senaste månaderna, mycket mer än vanligt. Jag tror det beror på spänningar och att jag inte är tillräckligt stark, så denna vecka börjar jag med ryggen.
Det är en cirkelträning som Ida Warg hade som Veckans Utmaning i december 2013, men eftersom jag inte var med då så kör jag den nu. Bättre sent än aldrig, eller hur? ;)
 
 
Jag ska under denna vecka klara av att göra följande cirkel minst 4 gånger
 
- 15 standing row

- 15 shoulder push ups

- 15 back lifts

- 15 “big swims”

X 4

 
För er som vill vara med är det bara att haka på, allt går att göra hemma.
Idas video med alla övningar kommer här:
 
 
 
ida warg rygg träning
0 kommentarer